Samsung CLX-3185FW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung CLX-3185FW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

deehaa 01-09-2013
Geschreven voor: Samsung CLX-3185FW

Reeds twee keer eerder een review geschreven. Ik stel e.e.a. weer iets bij:
Afdrukkwaliteit van tekst in zwart wit is uitstekend.
Foto's zijn matig. Ik heb verschillende soorten fotopapier gebruikt voor de laserprinter, maar ik ben er niet tevreden over. Omdat de printer meestal voor tekst wordt gebruikt krijgt ie nog een 7. Zou den er meer plaatjes geprint moeten worden, dan zou ik een 5 scoren.
Het gebruiksgemak krijgt nu een onvoldoende. Dat zit hem in de draadloze verbinding (WPS). Die valt zo vaak weg dat ik eerst de printer maar dag en nacht aan liet staan als ik wel verbinding had met mn netwerk. Dat hoort natuurlijk niet. De WPS-knop die snel weer verbinding moet maken werkt vaak niet. Dan maar weer opnieuw installeren. Laatste firmware (driver) erop en dan ging het weer even goed. Was het eigenlijk behoorlijk zat met die verbinding en nu maar een kabel getrokken tussen printer en router. Dat werkt wel.
Wat verder opvalt is dat ie niet erg zzuinig is in tonerverbruik. Welk merk OEM of 'namaak' ik ook probeer, ze halen geen van allen de opgegeven aantallen prints.
Jammer, ik had ff meer verwacht.

H Verhaaf 17-06-2013
Geschreven voor: Samsung CLX-3185FW

De Samsung CLX-3185FW aan geschaft na al kennis gemaakt te hebben met de Samsung CLX-3185FN, dit is de zelfde laser printer maar zonder wi-fi.

De Samsung CLX-3185FW is een mooi apparaat, met vele en voldoende mogelijkheden.

Het instaleren van de software en het verbinden met wi-fi is een peulenschil.

De Samsung CLX-3185FW is stil in gebruik en de kleuren afdrukken zijn super.

1 minpunt op het moment ruik je hem erg als je hem gebruikt, dit is wel bij de meeste lasers zo, maar de Samsung CLX-3185FW spant op het moment de kroon.

Volgens een andere gebruiker van de Samsung CLX-3185FN het broertje van de Samsung CLX-3185FW verdwijnt de geur na mate je hem langer gebruikt.

Ik geef de De Samsung CLX-3185FW voor duurzaamheid al een 9 omdat de Samsung CLX-3185FN uit de zelfde familie komt en al ruim een jaar draait zonder enig probleem en nog op de standaard toners print.

sport2012 18-09-2012

Wat een slechte printer.
Print vanaf het begin al knudde.
De 1e serie toner ging nog geen 50 pagina's mee.
Samsung gebeld en die zei dat ik terug moest gaan naar de winkel. Wat zegt de winkel, nee de service verloopt via Samsung.
Als ik het zo lees zou hij toch goed moeten zijn, maar volgens mij is dit een maandagmorgen machine

deehaa 15-07-2012
Geschreven voor: Samsung CLX-3185FW

Ik ben nu 6 maanden verder met deze printer en heb toch wel wat opmerkingen waarmee ik een paar cijfers die ik eerder heb gegeven wat wil bijstellen:
- de meegeleverde toners gaan maar zeer beperkt mee. Ik moest na zo'n 200 afdrukken al de eerste cassette vervangen.
- De kwaliteit van afdrukken van foto's op fotopapier (jazeker, ik heb speciaal fotopapier voor laserprinters aangeschaft) is mager. Uiteraard moet je kiezen voor de juiste papiersoort maar contrast en intensiteit moeten echt op de maximale stand worden ingeschakeld om enigszins toonbare kleuren en -diepte te krijgen. Da's toch wel een tegenvaller van deze duurdere printer.

Gewone prints (tekst met een fotootje) zijn (nog steeds) prima maar de wat meer grafische print verdient van mij net aan een voldoende.

Van Samsung ontving ik op mijn klacht nog een aanbeveling voor glanzend fotopapier:

Plaats één vel in de multifunctionele lade per keer, met de glanzende zijde naar boven.
•Aanbevolen afdrukmedia: glanzend papier (A4) voor dit apparaat HP Superior Paper 160 glossy (product: Q6616A).

deehaa 15-07-2012

JanWP 06-04-2012

Twijfelde tussen een Canon inktjet of de Samsung
CLX-3185FW. Uiteindelijk is het de Samsung geworden.
Zeer gemakkelijk op een PC en Laptop in te stellen met de meegeleverde installatiedisk. De printen zijn prima en de printer start automatisch op vanuit de slaapstand (wifi). Het scannen van de documenten mbv Wifi is iets minder van kwaliteit dan met een USB kabeltje. Ik ben zeer tevreden over mijn aankoop!

42paul 19-02-2012
Geschreven voor: Samsung CLX-3185FW

Prima multi printer. Drukt prachtig af. Echter het draadloss netwerk is echt een drama. De printer gaat offline (slaapstand) en is daar niet meer uit te krijgen. Wel wordt hij wakker als je hem via het netwerk benaderd. Maar dan nog voert hij de print opdrachten niet uit. Samsung service is waardeloos. Geen reacties op mails om dit probleem op te lossen.
Dus ik zou deze multiprinter niet aanbevelen als je hem draadloos wilt gaan gebruiken.

estrhalita19271 18-06-2012

Weet jij hoe je hem weer online kunt krijgen?? Want bij mij staat hij dus nu ook in slaapstand en ik krijg hem er nietmeer uit??

deehaa 05-01-2012
Geschreven voor: Samsung CLX-3185FW

Na wat slechte ervaringen met goedkopere inkjet-printers nu maar gekozen voor een duurdere laserprinter. Nog wat gewikt en gewogen tussen een HP en deze Samsung. Uiteindelijk hebben de goede recensies (niet alleen hier) en de prijs per pagina de doorslag gegeven voor de CLX-3185FW.
Best handig om vóórdat je een keuze maakt voor een (laser)printer ook even te kijken naar de toner- of cartridgeprijzen.

Deze printer heb ik nog slechts een week.
Wat ik er nu van kan melden: de afdrukkwaliteit in kleur is werkelijk fantastisch!! Heel mooie resolutie. Ik ga er vanuit dat dat zo blijft......

Ik heb nadrukkelijk gekozen voor een wireless printer. Het is me niet gelukt om met één druk op de knop (waarmee wordt geadverteerd) de printer in het netwerk te hangen, maar via het setup-menu (wizard) is dat een fluitje van een cent.

Scan-kwaliteit is ook prima, maar voor mij zichtbaar zie ik geen kwaliteitsverschil van de scan met m'n vorige goedkope epson.
(Het is me overigens met Word-2007 (MS Office 2007) nog NIET gelukt om direct vanuit een document een scan in het document te krijgen. Weet iemand raad? Dit lijkt me overigens eerder een Word-vraag dan een tekortkoming van de printer).

De printer is lekker compact en neemt nauwelijk of niet meer ruimte in dan de inktjets die ik heb versleten.

Duurzaamheid zal nog even moeten blijken.....

Kortom, prachtige afdrukken voor een gunstige prijs/kwaliteit-verhouding!

pitchdown 30-01-2012

Goedemorgen,
ik heb ook interesse in deze MFP.
Kan je aangeven of je zonder tussenkomst van PC naar een netwerkschijf kan scannen?

cuoresportivo 07-08-2013

Klopt over de eerste toners die bij de printer in de doos zitten gaan maar beperkt mee.

Gelmer Orsel 07-06-2011
Geschreven voor: Samsung CLX-3185FW

De complete instalatie van soft en hardware gaat heel gemakkelijk.
Zelf heb ik hem op het netwerk aangesloten, zodat ik vanuit iedere computer de printer onafhankelijk kan aanspreken. In het verleden moest er altijd de dienst doende computer aan staan!
Alleen de installatie: als je hem compleet installeerd neemt hij nogal wat ruimte in beslag op de hd (ruim 100Mb) maarja tegenwoordig hebben we allemaal grote harddisken....